1 Nisan 2009 Çarşamba

Eiffel de boyanıyormuş meğer


Gustave Eiffel'in vasiyetiymiş, Kule'sinin 7 senede bir boyanması, vallahi bilmiyordum. 1899'dan bu yana aşağı yukarı 7 yılda bir hakikaten boyanmış. Dün itibariyle de, Kule 120. yaşına basarken, 19. Eiffel'i Boyama Şenlikleri başlamış durumda. 25 dağcı-boyacı (Evet, dağcı-boyacı), 60 ton ağırlığındaki boyayı, yaklaşık 50 kilometre kirişe 18 ay boyunca uygulayacak. Eiffel'in çok değişik bir boyanma tekniği olsa gerek diye düşünüyordum; öyle değilmiş, basbayağı boyayı fırçayı alıp, sürüyorlarmış.


Eiffel Kulesi 2 yıl, 2 ay ve 5 günlük çalışmayla inşa edilmiş. Şimdi boyanmasının 1 buçuk yıl sürmesi, bana bir tuhaf geliyor doğrusu.



Tabii bir de renk konusu var. Bu 19. boyama operasyonunda herhangi bir renk değişikliği söz konusu olmayacakmış. Ancak meğer, ki bunu da bilmiyordum, şu anda kullanılan ve Eiffel'e özel bir tona sahip olan bronz rengine varasıya, iki renk daha kullanılmış: İlk renk, bir kahverengi-kırmızı karışımı, ikincisiyse aşı boyasıymış. 

Ben olsam, hiç düşünmeden cart kırmızıya boyarım.



Eiffel Kulesi'ne bugüne dek takriben 243 milyon 376 bin kişi çıkmış. Ben Fransa'ya geldiğimde (Beş buçuk yıl önce) yılda ortalama 6 milyon ziyaret alıyordu; 2008'de 6,9 milyon ziyaretçiyle yeni rekorunu kırmış. Yani ortalamasını 7 milyona çıkartacak belli ki.

Bugünkü tarifeyle en üst kata çıkmak 12€. Orta kat 7,80€. Birinci katsa 4,80€. Ayrıca canınız sıkıldıysa, 4€'ya ikinci kata kadar asansörsüz çıkabiliyorsunuz.  En yüksek tarifeden hesaplarsanız, yılda 84 milyon € gelir demektir. Hadi az sayıda ara kata çıkanlar, indirimli tarifeden yararlanan öğrenciler, tabana kuvvet diyenler varsa diyelim, bu gelir 70 milyon €'ya iner. Eiffel imajının, isminin kullanım haklarını alan tişörtler, pankartlar, şunlar bunlar, bu gelirin dışında.

Paris'i ziyarete gelip de Eiffel'e çıkmayan görmedim. Ama Paris'te yaşayıp da çıkmayan çok gördüm. Şaşırtıcı mı bu? Hiç de değil. İnsanı çeken şey yanıbaşında değil, uzaklarda oluyor genellikle.

Fotoğraflar: AFP

Hiç yorum yok: