18 Mart 2009 Çarşamba

Guignoller 20 yaşında

Kaçırdım. Guignollerin, yani bizde bir zamanlar 'Plastip Show' adıyla ekranlara gelen Canal+'ün meşhur programının 20. yıldönümünü kaçırdım. Başka bir iş nedeniyle şehir dışına çıkmak zorunda kalınca yapacak da bir şey kalmadı.


Guignoller ya da tam adıyla, 'Les Guignols de l'info', uzun yıllardır haftanın 5 günü yayınlanan, 7 dakikalık satirik haber bülteni formatına sahip. Sunucusu, kısa süre öncesine dek yine uzun süre TF1'ın 20 haberlerini sunan ve kısaca PPDA diye anılan Patrick Poivre d'Arvor'un kuklası, PPD. İşte bu PPD, bülteninde her akşam güncel konuları işliyor ve siyasi figürlerden tutun da, sanat dünyasının ünlülerine, entelektüellere kadar vitrindeki herkes, bu bültende kukla olarak arz-ı endâm ediyor. Bizim Plastip Show'u çok sevip, çabuk bıkmıştık diye anımsıyorum; Fransa'da artık 20 yılını dolduran Guignollerse, her akşam ortalama 2-3 milyon kişi tarafından izlenmeye devam ediyor. 20. yıl özel programındaysa, bu sefer gerçek PPDA, kendi kuklasını taklit etmiş! Ama kaçırdım işte...

Bu yazıyı yazarken biraz araştırdım; bu komedi tarzının mucidi, Hollandalılarmış ve oradaki ismi de Spitting Image'mış. Portakal renkli ülkede 1984-1996 yılları arasında ekranda kalan Spitting Image, bugün aralarında Fransa'nın da bulunduğu 9 ülke televizyonuna ilhâm kaynağı olmuş. Belçika, Rusya, İspanya, Almanya, Avustralya, Portekiz, Quebec ve Slovenya'nın da Plastip Show'ları bugün yayındaymış.

Evet 20. yıl özel programını kaçırdım ama, hiç olmazsa buradan onlara kendimce bir selâm göndermek istedim. Aşağıda size Guignollerden bir video sunuyorum (Irak Savaşı'ndan önceki Guignol bülteniymiş). Bir de meraklısı için  şu adreste, devasa Guignol listesi var. Hangi ünlünün Guignol'ü varmış, orada görebiliyorsunuz.


Hiç yorum yok: